سخت بتن غرب

تولید کننده ملات خشک سیمانی

طراح، مشاور و مجری سیستم های کفسازی صنعتی

سخت بتن غرب

روان ساز ها و فوق روان کننده ها

فوق روان ساز ها در حال حاضر، نقش مهمی در توسعه ی بتن با کارایی بسیار بالا دارند. بتن با کارایی بسیار بالا، موادی جدید مبتنی بر پایه ی سیمانی، دارای تخلخل بسیار پایین می باشند، که علاوه بر این در تدوین شان از ذرات بسیار کوچک و واکنش پذیر (قطر < 5/0 میلی متر) استفاده شده است که، به عنوان پر کننده، فضای بین ذرات بزرگتر را پر می کنند. و منجر به تولید مواد بسیار متراکم، با مقاومت بالا می شود.

تاثیر افزایش عیار سیمان در نسبت های آب به سیمان ثابت

با گذشت زمان و با توجه به مزایای بسیار بتن خود تراکم، شاهد اقبال روز افزون به این نوع بتن هستیم. در بتن خود تراکم بخاطر نیاز به حجم خمیر بیشتر در طرح اختلاط، استفاده از عیارهای زیاد سیمان مرسوم می باشد و گاهی این افزایش میزان سیمان باعث عبور از مقدار بهینه مصرف سیمان می گردد که بر خلاف تصور عموم با افزایش هزینه و مصرف سیمان بیشتر، کاهش مقاومت فشاری را نیز به دنبال دارد.

بررسی خواص مکانیکی و بتن های ژئوپلیمری

سیمان به عنوان یکی از ترکیبات اصلی در ساختار بتن معمولی، از جمله مصالحی است که در جریان تولید آن مقدار زیادی گاز کربن دی اکسید تولید میشود. این مقدار در حدود ۷ درصد کل گاز کربن دی اکسید تولیدی در دنیا میباشد. مواد ژئوپلیمری ترکیبات غیر آلی آلومینوسیلیکاتی هستند که در ترکیب آنها سیمان به عنوان جز اصلی به حساب نمی آید و ساختار خمیر در آنها از دو بخش ماده پایه و ماده فعالساز تشکیل شده است. در این تحقیق ...